Chimera állapotok az evolúciós játékelméletben

Nyomtatóbarát változatNyomtatóbarát változat
Típus: 
BSc szakdolgozat téma - fizikus
Félév: 
2016/17/2.
Témavezető: 
Név: 
Szabó György
Email cím: 
szabo@mfa.kfki.hu
Intézet/Tanszék/Cégnév: 
Komplex Rendszerek Csoportja, MTA EK MFA
Beosztás: 
tudományos tanácsadó
Konzulens: 
Név: 
Tőke Csaba
Email cím: 
tcsaba@eik.bme.hu
Intézet/Tanszék: 
Elméleti Fizika Tanszék
Beosztás: 
docens
Hallgató: 
Név: 
Rábai Domonkos
Képzés: 
Fizika BSc - fizikus
Elvárások: 

statisztikus fizika kellő ismerete, alapjártasság számítógépes szimulálásban

Leírás: 

Egy határciklus mentén körbejáró állapotok térbeli rendszerében chimera állapotnak hívják az olyan hosszútávon fennmaradó polidomén szerkezeteket, amelyekben a doménokon belül szinkronizált az oszcillálás, de az oszcillálás fázisa doménról doménre változik. A diplomamunka során egy olyan rendszert vizsgálunk, amiben az óramodell (vagy Kuramoto modell) diszkrét változatát kombináljuk az adományozó játékkal és egy utánzásra épülő dinamikai szabállyal. A modell paramétereinek változtatásával keressük azokat a tartományokat, ahol a négyzetrácson chimera állapot alakulhat ki. A chimera állapotok kialakulásához köthető fázisátmeneteket analitikus és numerikus módszerekkel fogjuk tanulmányozni.