Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Természettudományi Kar |
Tantárgy Adatlap |
Tantárgy kód | BMETE47MC23 |
Tantárgy azonosító adatok | |||||||||
1. | A tárgy címe | Neurobiológia 2 – Szenzoros és motoros feldolgozás | |||||||
2. | A tárgy angol címe | Neurobiology 2 – Sensory and Motor Processes |
3. | Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa | 2 | + | 0 | + | 0 | v | Kredit | 3 |
4. | Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend | ||||||||
vagy | Tantárgy kód 1 | Rövid cím 1 | Tantárgy kód 2 | Rövid cím 2 | Tantárgy kód 3 | Rövid cím 3 | |||
4.1 | BMETE47MC22 | Neurobiológia1 | |||||||
4.2 | |||||||||
4.3 | |||||||||
5. | Kizáró tantárgyak | ||||||||
6. | A tantárgy felelős tanszéke | Kognitív Tudományi Tanszék | |||||||
7. | A tantárgy felelős oktatója | Dr. Kovács Gyula | beosztása | egyetemi tanár |
Akkreditációs adatok | ||||
8. | Akkreditációra benyújtás időpontja | 2014.03.17. | Akkreditációs bizottság döntési időpontja | 2014.04.23. |
Tematika | |||||||||
9. | A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít | ||||||||
alapvető középiskolai biológia tudás, Neurobiológia 1. kurzus sikeres teljesítése |
|||||||||
10. | A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható) | ||||||||
TTK Kognitív Tanulmányok MSc kötelező tárgya |
|||||||||
11. | A tárgy részletes tematikája | ||||||||
1. Multiszenzoros integráció 2. A szem - anatómia, szemmozgások, a retina 3. Kéreg alatti mechanizmusok, thalamikus magvak és colliculus superior 4. A V1 5. A látás V1 utáni agykérgi folyamatai 6. Dorzális és ventrális pályarendszer 7. Hallás I. 8. Hallás II. 9. A motoros rendszer I. -
izomrosttól a gerincvelőig 10. A motoros rendszer II.- agytörzs, agykéreg 11. A motoros rendszer III. - bazális ganglionok és cerebellum.
1. Multisensory integration 2. The human eye - anatomy, eye-movements, the retina 3. Subcortical mechanisms, thalamic nuclei and the superior colliculus 4. The V1 5. Visual cortical processes - after the V1 6. Dorsal and ventral visual pathways 7. Hearing I. 8. Hearing II. 9. The motor system I. - from the muscle fibre to the spinal chord 10. The motor system II.- brainstem, cortex 11. The motor system III. - the basal ganglia and the cerebellum |
|||||||||
12. | Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja | ||||||||
szorgalmi időszakban |
Az előadásokon való jelenlét és aktív részvétel, két zárthelyi dolgozat a szorgalmi időszakban, mindkettőt minimum elégségesre teljesítve. | vizsga- időszakban |
Írásbeli vizsga, elégséges szintje: 50% - a TVSZ szabályai értelmében. | ||||||
13. | Pótlási lehetőségek | ||||||||
Az elméleti vizsga a TVSZ ide vonatkozó szabályai alapján javítható. |
|||||||||
14. | Konzultációs lehetőségek | ||||||||
Fogadóórán, e-mailen |
|||||||||
15. | Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom | ||||||||
Ganong: Review of medical physiology. McGraw-Hill, USA, 2001. |
|||||||||
Purves, Brannon, Cabeza, Huettel, LaBar, Platt, Woldorff: Principles of Cognitive Neuroscience. Sinauer, USA, 2008. |
|||||||||
Kandel, Schwartz, Jessell: Principles of Neural Science. McGraw, Hill, USA, 2007. |
|||||||||
16. | A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva) | ||||||||
16.1 | Kontakt óra | 28 |
|||||||
16.2 | Félévközi felkészülés órákra | 28 |
|||||||
16.3 | Felkészülés zárthelyire | 0 |
|||||||
16.4 | Zárthelyik megírása | 0 |
|||||||
16.5 | Házi feladat elkészítése | 14 |
|||||||
16.6 | Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló) | 0 |
|||||||
16.7 | Egyéb elfoglaltság | 0 |
|||||||
16.8 | Vizsgafelkészülés | 20 |
|||||||
16.9 | Összesen | 90 |
|||||||
17. | Ellenőrző adat | Kredit * 30 | 90 |
A tárgy tematikáját kidolgozta | |||||||||
18. | Név | beosztás | Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.) | ||||||
Dr. Kovács Gyula |
egyetemi tanár |
Kognitív Tudományi Tanszék |
|||||||
Dr. Zimmer Márta |
egyetemi adjunktus |
Kognitív Tudományi Tanszék |
|||||||
A tanszékvezető | |||||||||
19. | Neve | aláírása | |||||||
Dr. Racsmány Mihály |