![]() Természettudományi Kar |
Tantárgy Adatlap |
Tantárgy kód | BMETE47MC26 |
Tantárgy azonosító adatok | |||||||||
1. | A tárgy címe | Megismerés és érzelem | |||||||
2. | A tárgy angol címe | Cognition and Emotion |
3. | Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa | 2 | + | 0 | + | 0 | f | Kredit | 3 |
4. | Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend | ||||||||
vagy | Tantárgy kód 1 | Rövid cím 1 | Tantárgy kód 2 | Rövid cím 2 | Tantárgy kód 3 | Rövid cím 3 | |||
4.1 | BMETE47MC01 | BevKognTud | |||||||
4.2 | |||||||||
4.3 | |||||||||
5. | Kizáró tantárgyak | ||||||||
6. | A tantárgy felelős tanszéke | Kognitív Tudományi Tanszék | |||||||
7. | A tantárgy felelős oktatója | Dr. Demeter Gyula | beosztása | egyetemi adjunktus |
Akkreditációs adatok | ||||
8. | Akkreditációra benyújtás időpontja | 2014.03.17. | Akkreditációs bizottság döntési időpontja | 2014.06.23. |
Tematika | |||||||||
9. | A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít | ||||||||
Általános pszichológia, az Idegrendszer működése |
|||||||||
10. | A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható) | ||||||||
TTK Kognitív Tanulmányok MSc kötelező tárgya |
|||||||||
11. | A tárgy részletes tematikája | ||||||||
A kurzus elsődleges célja az alapvető érzelmi és gondolkodási folyamatok ismeretese bemutatva a kurrens kutatásokat, agyi műk ödésmódokat. Arra törekszünk, hogy konkrét példákon, klinikai esteken keresztül szemléltessük az érzelmek és a megismerés közti bonyolult kapcsolatrendszert
bemutatva az érintett idegrendszeri struktúrákat. Kitérünk azokra a súlyos klinikai zavarokra ahol ezen hálózatok sér ülése áll fenn és válaszokat próbálunk adni olyan hasonló kérdésekre, mint pl: Előbb gondolkodunk, vagy előbb érzünk? Milyen agyi és evolúciós háttere van a szorongásnak? Hogyan fejlődtek ki az evolúció során az érzelmeink és a gondolkodási képességeink.
1., Bevezetés, példák, kedvcsináló
2., Érzelmek pszichológiája
3., Érzelmekidegrendszeri háttere
4., Megismerés idegrendszeri háttere
5., Érzelmek és gondolkodás kölcsönhatásai I.
6., Érzelmek és gondolkodás kölcsönhatásai II.
7., Az érzelmi életünk és gondolkodásunk fejlődése a gyerekkorban
8. Alvás és érzelmi informáciofeldolgozás.
9. Ha sérül az agy: gondolkodás és érzelem agysérülés után
10., Ha rosszul működik az agy - gondolkodás és érzelem zavarai I.
11., Ha rosszul működik az agy - gondolkodás és érzelem zavarai II. |
|||||||||
12. | Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja | ||||||||
szorgalmi időszakban |
Zárthelyi dolgozat a félév végén- legalább elégséges teljesítmény | vizsga- időszakban |
|||||||
13. | Pótlási lehetőségek | ||||||||
A TVSZ szerint |
|||||||||
14. | Konzultációs lehetőségek | ||||||||
Fogadóórán, e-mailen |
|||||||||
15. | Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom | ||||||||
Pléh - Kovács - Gulyás (szerk.): Kognitív idegtudomány. Budapest, Osiris Kiadó, 2003., |
|||||||||
Oatley, K., Jenkins, J. : Érzelmeink. Budapest, Osiris. 2001. |
|||||||||
Panksepp, J.: Affective Neuroscience, Oxford University Press, 1998 |
|||||||||
16. | A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva) | ||||||||
16.1 | Kontakt óra | 28 |
|||||||
16.2 | Félévközi felkészülés órákra | 28 |
|||||||
16.3 | Felkészülés zárthelyire | 20 |
|||||||
16.4 | Zárthelyik megírása | 0 |
|||||||
16.5 | Házi feladat elkészítése | 14 |
|||||||
16.6 | Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló) | 0 |
|||||||
16.7 | Egyéb elfoglaltság | 0 |
|||||||
16.8 | Vizsgafelkészülés | 0 |
|||||||
16.9 | Összesen | 90 |
|||||||
17. | Ellenőrző adat | Kredit * 30 | 90 |
A tárgy tematikáját kidolgozta | |||||||||
18. | Név | beosztás | Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.) | ||||||
Dr. Demeter Gyula |
egyetemi adjunktus |
Kognitív Tudományi Tanszék |
|||||||
Pajkossy Péter |
tudomámyos segédmunkatárs |
Kognitív Tudományi Tanszék |
|||||||
Dr. Simor Péter |
egyetemi adjunktus |
Kognitív Tudományi Tanszék |
A tanszékvezető | |||||||||
19. | Neve | aláírása | |||||||
Dr. Racsmány Mihály |