![]() Természettudományi Kar |
Tantárgy Adatlap |
Tantárgy kód | BMETE47MN25 |
Tantárgy azonosító adatok | |||||||||
1. | A tárgy címe | Megismerés és érzelem | |||||||
2. | A tárgy angol címe | Cognition and Emotion |
3. | Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa | 2 | + | 0 | + | 0 | v | Kredit | 3 |
4. | Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend | ||||||||
vagy | Tantárgy kód 1 | Rövid cím 1 | Tantárgy kód 2 | Rövid cím 2 | Tantárgy kód 3 | Rövid cím 3 | |||
4.1 | |||||||||
4.2 | |||||||||
4.3 | |||||||||
5. | Kizáró tantárgyak | ||||||||
6. | A tantárgy felelős tanszéke | Kognitív Tudományi Tanszék | |||||||
7. | A tantárgy felelős oktatója | Dr. Demeter Gyula | beosztása | egyetemi adjunktus |
Akkreditációs adatok | ||||
8. | Akkreditációra benyújtás időpontja | 2015.09.01. | Akkreditációs bizottság döntési időpontja | 2016.01.25 |
Tematika | |||||||||
9. | A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít | ||||||||
Általános pszichológia, az idegrendszer működése |
|||||||||
10. | A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható) | ||||||||
Pszichológia mesterszak, Kognitív pszichológia szakirány kötelező tárgya |
|||||||||
11. | A tárgy részletes tematikája | ||||||||
1. Bevezetés, példák, kedvcsináló
2. Érzelmek pszichológiája
3. Érzelmek idegrendszeri háttere
4. Megismerés idegrendszeri háttere
5. Érzelmek és gondolkodás kölcsönhatásai I.
6. Érzelmek és gondolkodás kölcsönhatásai II.
7. Az érzelmi életünk és gondolkodásunk fejlődése a gyerekkorban
8. Alvás és érzelmi információfeldolgozás.
9. Ha sérül az agy: gondolkodás és érzelem agysérülés után
10. Ha rosszul működik az agy - gondolkodás és érzelem zavarai I.
11. Ha rosszul működik az agy - gondolkodás és érzelem zavarai II. |
|||||||||
12. | Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja | ||||||||
szorgalmi időszakban |
Zárthelyi dolgozat a félév végén - legalább elégséges teljesítmény | vizsga- időszakban |
|||||||
13. | Pótlási lehetőségek | ||||||||
A TVSZ-nek megfelelően. |
|||||||||
14. | Konzultációs lehetőségek | ||||||||
Fogadóórán, e-mailen |
|||||||||
15. | Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom | ||||||||
Panksepp, J.: Affective Neuroscience, Oxford University Press, 1998. |
|||||||||
Pléh - Kovács - Gulyás (szerk.): Kognitív idegtudomány, Budapest, Osiris Kiadó, 2003. |
|||||||||
Oatley, K., Jenkins, J. : Érzelmeink. Budapest, Osiris. 2001. |
|||||||||
16. | A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva) | ||||||||
16.1 | Kontakt óra | 28 |
|||||||
16.2 | Félévközi felkészülés órákra | 10 |
|||||||
16.3 | Felkészülés zárthelyire | 16 |
|||||||
16.4 | Zárthelyik megírása | 4 |
|||||||
16.5 | Házi feladat elkészítése | 0 |
|||||||
16.6 | Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló) | 18 |
|||||||
16.7 | Egyéb elfoglaltság | 14 |
|||||||
16.8 | Vizsgafelkészülés | 0 |
|||||||
16.9 | Összesen | 90 |
|||||||
17. | Ellenőrző adat | Kredit * 30 | 90 |
A tárgy tematikáját kidolgozta | |||||||||
18. | Név | beosztás | Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.) | ||||||
Dr. Demeter Gyula |
egyetemi adjunktus |
Kognitív Tudományi Tanszék |
|||||||
Dr. Simor Péter |
egyetemi adjunktus |
Kognitív Tudományi Tanszék |
|||||||
A tanszékvezető | |||||||||
19. | Neve | aláírása | |||||||
Dr. Kéri Szabolcs |