![]() Természettudományi Kar |
Tantárgy Adatlap |
Tantárgy kód | BMETE91AM43 |
Tantárgy azonosító adatok | |||||||||
1. | A tárgy címe | Informatika 2 | |||||||
2. | A tárgy angol címe | Informatics 2 |
3. | Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa | 1 | + | 0 | + | 2 | f | Kredit | 4 |
4. | Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend | ||||||||
vagy | Tantárgy kód 1 | Rövid cím 1 | Tantárgy kód 2 | Rövid cím 2 | Tantárgy kód 3 | Rövid cím 3 | |||
4.1 | BMETE91AM42 | Informatika1 | |||||||
4.2 | |||||||||
4.3 | |||||||||
5. | Kizáró tantárgyak | ||||||||
6. | A tantárgy felelős tanszéke | Algebra Tanszék | |||||||
7. | A tantárgy felelős oktatója | Wettl Ferenc | beosztása | Egyetemi docens |
Akkreditációs adatok | ||||
8. | Akkreditációra benyújtás időpontja | 2015.02.16. | Akkreditációs bizottság döntési időpontja | 2016.04.18. |
Tematika | |||||||||
9. | A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít | ||||||||
számítógépes alapismeretek |
|||||||||
10. | A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható) | ||||||||
TTK Matematika (BSc) képzés kötelező alaptárgya. |
|||||||||
11. | A tárgy részletes tematikája | ||||||||
Cél: A programozás elemeinek elsajátítása a Python nyelv megismerésén keresztül.
Tematika: Bevezetés a programozásba és a Python nyelvbe, adattípusok, kifejezések, kiírás, beolvasás. Vezérlési szerkezetek: if, while. Folyamatábra, struktogram, Jackson-ábrák. Összetett vezérlési szerkezetek. Alapvető algoritmusok (összegzés, kiválasztás, szélsőértékkeresés, eldöntés… sok gyakorlópélda). Listák. For ciklus. Újabb algoritmusok (rendezések, szétválogatás két listába,...). Kivételkezelés.
Absztrakciók: programrész absztrakciója, elnevezése, építőkőként használata = függvény. Függvényhívás menete, paraméter, loká lis változó fogalma, érték szerinti paraméterátadás.
Absztrakciók: összetett adattípus kialakítása egyszerű adattípusokból, pl. tört (számláló+nevező), komplex szám (valós+képzetes).
OOP alapfogalmai. Objektum, metódus. Fájlkezelés. Parancssori argumentumok. Rekurzió (zárt terület kifestése, labirintusépítés). A lgoritmusok hatékonysága, gyorsrendezés, lineáris keresés kontra bináris keresés, O(n). Adatszerkezetek: bináris fa (algoritmusai), hatékonyság: keresőfák, dekódoló fák (Morse fa). Matematikai programcsomagok. Modulok használata. |
|||||||||
12. | Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja | ||||||||
szorgalmi időszakban |
Házi feladatok megoldása. ZH1, ZH2, tanórákon való részvétel | vizsga- időszakban |
|||||||
13. | Pótlási lehetőségek | ||||||||
TVSZ szerint |
|||||||||
14. | Konzultációs lehetőségek | ||||||||
TVSZ szerint |
|||||||||
15. | Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom | ||||||||
oktató online jegyzete, online példatár |
|||||||||
16. | A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva) | ||||||||
16.1 | Kontakt óra | 42 |
|||||||
16.2 | Félévközi felkészülés órákra | 20 |
|||||||
16.3 | Felkészülés zárthelyire | 12 |
|||||||
16.4 | Zárthelyik megírása | 4 |
|||||||
16.5 | Házi feladat elkészítése | 42 |
|||||||
16.6 | Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló) | 0 |
|||||||
16.7 | Egyéb elfoglaltság | 0 |
|||||||
16.8 | Vizsgafelkészülés | 0 |
|||||||
16.9 | Összesen | 120 |
|||||||
17. | Ellenőrző adat | Kredit * 30 | 120 |
A tárgy tematikáját kidolgozta | |||||||||
18. | Név | beosztás | Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.) | ||||||
Wettl Ferenc |
egyetemi docens |
Algebra Tanszék |
|||||||
Czirkos Zoltán |
egyetemi adjunktus |
Elektronikus Eszközök Tsz VIK |
|||||||
A tanszékvezető | |||||||||
19. | Neve | aláírása | |||||||
Dr. Nagy Attila |