Tantárgy azonosító adatok
1. A tárgy címe Módszertani kérdések a kognitív funkciók egyéni különbségeinek kutatásában
2. A tárgy angol címe Methodological Issues in Studying Individual Differences in Cognitive Functions
3. Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa 2 + 0 + 0 f Kredit 3
4. Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend
vagy Tantárgy kód 1 Rövid cím 1 Tantárgy kód 2 Rövid cím 2 Tantárgy kód 3 Rövid cím 3
4.1
4.2
4.3
5. Kizáró tantárgyak
6. A tantárgy felelős tanszéke Kognitív Tudományi Tanszék
7. A tantárgy felelős oktatója Dr. Polner Bertalan beosztása adjunktus
Akkreditációs adatok
8. Akkreditációra benyújtás időpontja 2019.07.23. Akkreditációs bizottság döntési időpontja 2019.08.22.
Tematika
9. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít
Kognitív idegtudomány, Kísérleti pszichológia, Kutatásmódszertan, Egyéni különbségek / személyiségpszichológia
10. A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható)
TTK Pszichológia Doktori Iskola tárgya
11. A tárgy részletes tematikája

A kurzus célja, hogy a résztvevők megismerjék a pszichológiai mérés során felmerülő fontosabb elméleti szempontokat és gyakorlati problémákat, különös tekintettel azok jelentőségére a kognitív és idegrendszeri működések egyéni különbségeinek kutatásában. A kurzus során a kérdéskört tárgyaló tanulmányok elmélyült, kritikai feldolgozásán keresztül törekszünk arra, hogy a résztvevők megértsék a terület alapvető kérdéseit, és fejlesszék képességüket arra, hogy felismerjék és kezeljék a kogníció egyéni különbségeinek kutatása során adódó módszertani problémákat.

12. Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja
szorgalmi
időszakban
A kurzus tematikájában szereplő cikkek feldolgozása, az órákon prezentáció és vitavezetés, az órák között aktivitás online vitafórumon. vizsga-
időszakban
13. Pótlási lehetőségek
A TVSZ-nek megfelelően.
14. Konzultációs lehetőségek
Fogadóórán, e­mailen
15. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom
Flake, J. K., & Fried, E. I. (2019). Measurement schmeasurement: Questionable measurement practices and how to avoid
Clark, L. A., & Watson, D. (2019). Constructing validity: New developments in creating objective measuring instruments.
Enkavi, A. Z. et al. (2019). Large-scale analysis of test–retest reliabilities of self-regulation measures. PNAS
16. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva)
16.1 Kontakt óra
28
16.2 Félévközi felkészülés órákra
48
16.3 Felkészülés zárthelyire
0
16.4 Zárthelyik megírása
0
16.5 Házi feladat elkészítése
0
16.6 Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló)
14
16.7 Egyéb elfoglaltság
0
16.8 Vizsgafelkészülés
0
16.9 Összesen
90
17. Ellenőrző adat Kredit * 30
90
A tárgy tematikáját kidolgozta
18. Név beosztás Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.)
Dr. Polner Bertalan
adjunktus
Kognitív Tudományi Tanszék
A tanszékvezető
19. Neve aláírása
Dr. Babarczy Anna