Tantárgy azonosító adatok
1. A tárgy címe Arcfeldolgozás
2. A tárgy angol címe Face Processing
3. Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa 0 + 2 + 0 f Kredit 3
4. Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend
vagy Tantárgy kód 1 Rövid cím 1 Tantárgy kód 2 Rövid cím 2 Tantárgy kód 3 Rövid cím 3
4.1
4.2
4.3
5. Kizáró tantárgyak
6. A tantárgy felelős tanszéke Kognitív Tudományi Tanszék
7. A tantárgy felelős oktatója Dr. Németh Kornél beosztása adjunktus
Akkreditációs adatok
8. Akkreditációra benyújtás időpontja 2020.08.26 Akkreditációs bizottság döntési időpontja 2021.03.05
Tematika
9. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít
Kognitív idegtudomány, Kognitív pszichológia, Neuropszichológia
10. A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható)
TTK Pszichológia Doktori Iskola tárgya
11. A tárgy részletes tematikája

A tantárgy célja, hogy betekintést adjon az arcfelismeréssel kapcsolatos modern kutatásokba, azok által alkalmazott módszertan részletes megvitatásával. A normál észlelési folyamatok megismerése mellett cél a működés hibáival – arcvakság, Capgras, Fregoli sy, stb. – kapcsolatos ismeretek áttekintése, valamint a felnőtt kötődési stílusok és az arcfeldolgozás közti összefüggések megismerése. A szakirodalom válogatásánál külön figyelmet fordítunk a kurrens technikákat alkalmazó beszámolókra. Az alap háttérirodalom áttekintését követően a szemmozgáselemzést és elektrofiziológiai módszertant használó vizsgálatokat részesítjük előnyben. A cél, hogy a hallgatók integrált alaptudást kapjanak a felsorolt módszertant alkalmazó vizsgálatok eredményeiről és ezeket kritikai módon vissza tudják kapcsolni az alap kognitív pszichológiai, valamint fejlődéslélektani, kötődéselméleti háttérirodalomra.
    
    
The aim of the course is to give an insight into modern research on facial recognition by discussing in detail the methodology used by them. In addition to learning about normal perceptual processes, the goal is to review the literature about functional deficits – e.g. face blindness, Capgras, Fregoli sy, etc. – and to learn about the relationships between adult attachment styles and facial processing. When selecting the literature, we pay attention to reports using current techniques. Following a review of the basic literature, studies using eye movement analysis and electrophysiological methodology are preferred. The aim is to provide students with an integrated basic knowledge of the results of research using the listed methodology and to be able to critically link them back to the basic cognitive psychological as well as developmental psychology and attachment theory background literature.

12. Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja
szorgalmi
időszakban
A tantárgy tematikájában szereplő cikkek feldolgozása, egyik témához kapcsolódóan kutatási terv, vagy szakirodalmi összefoglaló elkészítése vizsga-
időszakban
13. Pótlási lehetőségek
A TVSZ-nek megfelelően.
14. Konzultációs lehetőségek
Fogadóórán, e­mailen
15. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom
Yonelinas, A. P. (2002). The Nature of Recollection and Familiarity. doi:10.1006/jmla.2002.2864
Mikulincer & Shaver (2007). Attachment in adulthood : structure, dynamics, and change. NY: Guilford Press
Schurgin et al. (2014). Eye movements during emotion recognition in faces. doi:10.1167/14.13.14
16. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva)
16.1 Kontakt óra
28
16.2 Félévközi felkészülés órákra
48
16.3 Felkészülés zárthelyire
0
16.4 Zárthelyik megírása
0
16.5 Házi feladat elkészítése
0
16.6 Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló)
14
16.7 Egyéb elfoglaltság
0
16.8 Vizsgafelkészülés
0
16.9 Összesen
90
17. Ellenőrző adat Kredit * 30
90
A tárgy tematikáját kidolgozta
18. Név beosztás Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.)
Dr. Németh Kornél
adjunktus
Kognitív Tudományi Tanszék
A tanszékvezető
19. Neve aláírása
Dr. Babarczy Anna