![]() Természettudományi Kar |
Tantárgy Adatlap |
Tantárgy kód | BMETE47MN46 |
Tantárgy azonosító adatok | |||||||||
1. | A tárgy címe | Tudománykommunikáció | |||||||
2. | A tárgy angol címe | Science Communication |
3. | Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa | 2 | + | 0 | + | 0 | f | Kredit | 3 |
4. | Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend | ||||||||
vagy | Tantárgy kód 1 | Rövid cím 1 | Tantárgy kód 2 | Rövid cím 2 | Tantárgy kód 3 | Rövid cím 3 | |||
4.1 | |||||||||
4.2 | |||||||||
4.3 | |||||||||
5. | Kizáró tantárgyak | ||||||||
6. | A tantárgy felelős tanszéke | Kognitív Tudományi Tanszék | |||||||
7. | A tantárgy felelős oktatója | Dr. Babarczy Anna | beosztása | egyetemi docens |
Akkreditációs adatok | ||||
8. | Akkreditációra benyújtás időpontja | 2020.08.28. | Akkreditációs bizottság döntési időpontja | 2021.03.05 |
Tematika | |||||||||
9. | A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít | ||||||||
10. | A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható) | ||||||||
Pszichológia mesterszak, Kognitív pszichológia specializáció kötelezően választható tárgya a 3. félévben |
|||||||||
11. | A tárgy részletes tematikája | ||||||||
A tudományos pálya során elkerülhetetlen a kutatási eredmények különböző hátterű közönségek (bírálók, opponensek, oktatók, diákok, laikusok, stb.) előtt történő ismertetése. Ennek ellenére a legtöbb egyetemi képzés során a hallgatóknak riktán kell előadást tartaniuk, előadástechnikai ismereteket pedig csak a legritkább esetben tanulnak formális keretek között. A Tudománykommunikáció tárgy célja ezért az, hogy felkészítse a hallgatókat megfelelő színvonalú tudományos előadások összeállítására és prezentációjára. A félév elején klasszikusabb, frontális keretek között ismerhetik meg az előadáskészítés technikai alapjait (PPT készítése, illusztrációk, színpadi jelenlét, felkészülés, beszédtechnika, stb). A néhány bevezető óra után pedig fokozatosan átkerül a hangsúly különböző stílusú (pl. „elevator pitch”, TV-s nyilatkozat, ismeretterjesztő előadás, TDK-előadás) saját gyakorló előadások készítésére és gyakorlására. A hallagtók minden előadásukra személyre szabott visszajelzést kapnak az oktatótól és egymástól is. A félév végén a hallgató egy hosszabb (10-15 perces), saját kutatásaik/szakdolgozati témájukon alapuló előadás megtartásával adnak számot az elsajátított ismeretekről. |
|||||||||
12. | Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja | ||||||||
szorgalmi időszakban |
órai aktivitás, prezentációk tartása, vizsga-prezentáció | vizsga- időszakban |
|||||||
13. | Pótlási lehetőségek | ||||||||
Pót-prezentáció |
|||||||||
14. | Konzultációs lehetőségek | ||||||||
Fogadóórán, e-mailen |
|||||||||
15. | Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom | ||||||||
Montágh Imre - Tiszta beszéd |
|||||||||
Tudományos újságírás (Szerk.: Palugyai István) |
|||||||||
16. | A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva) | ||||||||
16.1 | Kontakt óra | 28 |
|||||||
16.2 | Félévközi felkészülés órákra | 18 |
|||||||
16.3 | Felkészülés zárthelyire | 0 |
|||||||
16.4 | Zárthelyik megírása | 0 |
|||||||
16.5 | Házi feladat elkészítése | 14 |
|||||||
16.6 | Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló) | 30 |
|||||||
16.7 | Egyéb elfoglaltság | 0 |
|||||||
16.8 | Vizsgafelkészülés | 0 |
|||||||
16.9 | Összesen | 90 |
|||||||
17. | Ellenőrző adat | Kredit * 30 | 90 |
A tárgy tematikáját kidolgozta | |||||||||
18. | Név | beosztás | Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.) | ||||||
Babiczky Ákos |
doktorandusz |
BME TTK / MTA |
|||||||
A tanszékvezető | |||||||||
19. | Neve | aláírása | |||||||
Dr. Babarczy Anna |