![]() Természettudományi Kar |
Tantárgy Adatlap |
Tantárgy kód | BMETE91AM58 |
Tantárgy azonosító adatok | |||||||||
1. | A tárgy címe | Bizonyításelmélet és a Coq programcsomag | |||||||
2. | A tárgy angol címe | Proof Theory and Coq Proof Management System |
3. | Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa | 2 | + | 0 | + | 0 | f | Kredit | 3 |
4. | Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend | ||||||||
vagy | Tantárgy kód 1 | Rövid cím 1 | Tantárgy kód 2 | Rövid cím 2 | Tantárgy kód 3 | Rövid cím 3 | |||
4.1 | |||||||||
4.2 | |||||||||
4.3 | |||||||||
5. | Kizáró tantárgyak | ||||||||
6. | A tantárgy felelős tanszéke | Algebra Tanszék | |||||||
7. | A tantárgy felelős oktatója | Molnár Zoltán Gábor | beosztása | tanársegéd |
Akkreditációs adatok | ||||
8. | Akkreditációra benyújtás időpontja | 2021.01.19 | Akkreditációs bizottság döntési időpontja | 2021.01.20. |
Tematika | |||||||||
9. | A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít | ||||||||
Bevezető analízis, matematika alapjai. |
|||||||||
10. | A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható) | ||||||||
Szabadon választható tárgy |
|||||||||
11. | A tárgy részletes tematikája | ||||||||
Induktív adattípusok, természetes számok, listák, fák és rekurziómentes adattípusok definiálása és manipulálása. Állítástípusok és bizonyítások definiálása és kezelése. A funkcionális programozás és a logika kapcsolata: Curry–Howard-izomorfizmus. A bizonyításkeresés automatizálása és elemi taktikák. A Coq teljes kifejezőereje: függő típusok és magasabb rendű logikák. Matematikai elméletek építése, modulok és taktikák programozása. |
|||||||||
12. | Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja | ||||||||
szorgalmi időszakban |
A félév során két zh, és prezentáció tartása vagy projektmunka bemutatása. | vizsga- időszakban |
|||||||
13. | Pótlási lehetőségek | ||||||||
TVSZ szerint |
|||||||||
14. | Konzultációs lehetőségek | ||||||||
Megbeszélés szerint |
|||||||||
15. | Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom | ||||||||
Yves Bertot, Pierre Casteran, 2004. Interactive Theorem Proving and Program Development: Coq Art, Springer. |
|||||||||
16. | A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva) | ||||||||
16.1 | Kontakt óra | 28 |
|||||||
16.2 | Félévközi felkészülés órákra | 26 |
|||||||
16.3 | Felkészülés zárthelyire | 16 |
|||||||
16.4 | Zárthelyik megírása | 4 |
|||||||
16.5 | Házi feladat elkészítése | 0 |
|||||||
16.6 | Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló) | 16 |
|||||||
16.7 | Egyéb elfoglaltság | 0 |
|||||||
16.8 | Vizsgafelkészülés | 0 |
|||||||
16.9 | Összesen | 90 |
|||||||
17. | Ellenőrző adat | Kredit * 30 | 90 |
A tárgy tematikáját kidolgozta | |||||||||
18. | Név | beosztás | Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.) | ||||||
Dr. Nagy P. Gábor |
egyetemi tanár |
Algebra Tanszék |
|||||||
Molnár Zoltán Gábor |
tanársegéd |
Algebra Tanszék |
|||||||
A tanszékvezető | |||||||||
19. | Neve | aláírása | |||||||
Dr. Nagy P. Gábor |