![]() Természettudományi Kar |
Tantárgy Adatlap |
Tantárgy kód | BMETE47MC44 |
Tantárgy azonosító adatok | |||||||||
1. | A tárgy címe | Haladó R programozás: Adatelemzés | |||||||
2. | A tárgy angol címe | Advanced R Programming: Data Analysis |
3. | Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa | 0 | + | 2 | + | 0 | f | Kredit | 3 |
4. | Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend | ||||||||
vagy | Tantárgy kód 1 | Rövid cím 1 | Tantárgy kód 2 | Rövid cím 2 | Tantárgy kód 3 | Rövid cím 3 | |||
4.1 | BMETE47MC41 | Bevezetés az R programoozásba | |||||||
4.2 | |||||||||
4.3 | |||||||||
5. | Kizáró tantárgyak | ||||||||
6. | A tantárgy felelős tanszéke | Kognitív Tudományi Tanszék | |||||||
7. | A tantárgy felelős oktatója | Dr. Rácz Péter | beosztása | adjunktus |
Akkreditációs adatok | ||||
8. | Akkreditációra benyújtás időpontja | 2023.05.24. | Akkreditációs bizottság döntési időpontja | 2023.06.08. |
Tematika | |||||||||
9. | A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít | ||||||||
Kognitív tudomány, R programozás |
|||||||||
10. | A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható) | ||||||||
TTK Számítógépes és kognitív idegtudomány MSc képzés kötelezően választható tárgya |
|||||||||
11. | A tárgy részletes tematikája | ||||||||
Az óra témája a frekventista általánosított lineáris vegyes modell (generalised linear mixed model), amely a lineáris regresszió kiterjesztése olyan adatokra, amelyekben a függő változó eloszlása eltér a normálistól, illetve a modell a szokásos rögzített hatásokon túl véletlenszerű hatásokat is tartalmazhat. Az általánosított lineáris vegyes modellek széles körben elterjedtek a kísérletes pszichológiában, használatuk módszertani standardnak tekinthető. Segítségükkel megfelelően elemezhetünk olyan adatsorokat, mint a Likert skálás értékelések, a reakcióidők, a szemmozgások, vagy az EEG idővonalak. Az óra része a szakirodalom angol nyelvű feldolgozása. |
|||||||||
12. | Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja | ||||||||
szorgalmi időszakban |
Aktív részvétel az órákon, beadandó feladatok elkészítése. | vizsga- időszakban |
|||||||
13. | Pótlási lehetőségek | ||||||||
TVSZ szerint |
|||||||||
14. | Konzultációs lehetőségek | ||||||||
Az oktató fogadóóráján, ill. e-mailben |
|||||||||
15. | Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom | ||||||||
Grolemund G & Wickham H: R for Data Science. http://r4ds.had.co.nz/ |
|||||||||
Jennifer Hill, Aki Vehtari, Andrew Gelman. Regression and Other Stories. CUP |
|||||||||
Richard McElreath. Statistical Rethinking. CRC Press. |
|||||||||
16. | A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva) | ||||||||
16.1 | Kontakt óra | 28 |
|||||||
16.2 | Félévközi felkészülés órákra | 48 |
|||||||
16.3 | Felkészülés zárthelyire | 0 |
|||||||
16.4 | Zárthelyik megírása | 0 |
|||||||
16.5 | Házi feladat elkészítése | 0 |
|||||||
16.6 | Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló) | 14 |
|||||||
16.7 | Egyéb elfoglaltság | 0 |
|||||||
16.8 | Vizsgafelkészülés | 0 |
|||||||
16.9 | Összesen | 90 |
|||||||
17. | Ellenőrző adat | Kredit * 30 | 90 |
A tárgy tematikáját kidolgozta | |||||||||
18. | Név | beosztás | Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.) | ||||||
Dr. Rácz Péter |
adjunktus |
Kognitív Tudományi Tanszék |
|||||||
A tanszékvezető | |||||||||
19. | Neve | aláírása | |||||||
Dr. Babarczy Anna |