![]() Természettudományi Kar |
Tantárgy Adatlap |
Tantárgy kód | BMETE47A010 |
Tantárgy azonosító adatok | |||||||||
1. | A tárgy címe | Kollektív intelligencia – Kooperáció | |||||||
2. | A tárgy angol címe | Collective Intelligence – Cooperation |
3. | Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa | 2 | + | 0 | + | 0 | f | Kredit | 2 |
4. | Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend | ||||||||
vagy | Tantárgy kód 1 | Rövid cím 1 | Tantárgy kód 2 | Rövid cím 2 | Tantárgy kód 3 | Rövid cím 3 | |||
4.1 | |||||||||
4.2 | |||||||||
4.3 | |||||||||
5. | Kizáró tantárgyak | ||||||||
6. | A tantárgy felelős tanszéke | Kognitív Tudományi Tanszék | |||||||
7. | A tantárgy felelős oktatója | Dr. Racsmány Mihály | beosztása | egyetemi docens |
Akkreditációs adatok | ||||
8. | Akkreditációra benyújtás időpontja | 2011.03.18. | Akkreditációs bizottság döntési időpontja | 2011.07.20. |
Tematika | |||||||||
9. | A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít | ||||||||
10. | A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható) | ||||||||
szabadon választható |
|||||||||
11. | A tárgy részletes tematikája | ||||||||
Koin és kooperáció az állatvilágban (zsákmányszerzés/fészeképítés, utánzásos tanulás) KOIN kooperáció és az agy
KOIN és kooperáció az ember világában (a kisgyerekek korai természetes kooperációja) Közösségek és csoportok korai szociálpszichológiája (kooperáció és kizárás) Kooperáció és kultúra (tanulás kiscsoportokban vs oktatási rendszerek)
KOIN és épített,- szájhagyomány útján felépített fennmaradt, - és írott örökség
A személyes természetes intelligencia/mesterséges intelligencia és a KOIN (a természetes intelligencia csoportokban) Nők a szakértői csoportban
Társas számítás (social computing) és természetes és mesterséges hálózatok
KOIN szingularitás, komplexitás: komputációs kollektív intelligencia
A komputációs kollektív intelligencia implementációja
KOIN és innováció (térben és időben távolról is/ kommunikáció könnyűsége) Közösségi cimkézés, a modern könyvtár / enciklopédia / az internet lehetőségei
KOIN és a design (laikus feltaláló, felhasználó, újságíró, blogger/designer vs. a vállalatok érdekei) Crowdcourcing (ötletgyár)
A KOIN prezentációja, hogy mások is értsék. Hogyan építsünk a kollektív intelligenciára? (Lehetőség: Stonehenge -től a szakdolgozatig) |
|||||||||
12. | Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja | ||||||||
szorgalmi időszakban |
1 ZH (teszt) és 1 esszé kidolgozása | vizsga- időszakban |
|||||||
13. | Pótlási lehetőségek | ||||||||
TVSZ szerint |
|||||||||
14. | Konzultációs lehetőségek | ||||||||
az előadóval előzetesen egyeztetve |
|||||||||
15. | Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom | ||||||||
Derényi I., Farkas I., Palla G. és Vicsek T.(2006) Csoportosulások szociológiai, technológiai és biológiai hálózatokban. |
|||||||||
Tomasello, M. (2009). Why We Cooperate. MIT Press. Boston, Mass. |
|||||||||
Malone, TW. - Laubacher, R. - Dellarocas,C. (2009) Harnessing Crowds: Mapping the Genome of Collective Intelligence. CC |
|||||||||
16. | A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva) | ||||||||
16.1 | Kontakt óra | 28 |
|||||||
16.2 | Félévközi felkészülés órákra | 0 |
|||||||
16.3 | Felkészülés zárthelyire | 16 |
|||||||
16.4 | Zárthelyik megírása | 0 |
|||||||
16.5 | Házi feladat elkészítése | 16 |
|||||||
16.6 | Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló) | 0 |
|||||||
16.7 | Egyéb elfoglaltság | 0 |
|||||||
16.8 | Vizsgafelkészülés | 0 |
|||||||
16.9 | Összesen | 60 |
|||||||
17. | Ellenőrző adat | Kredit * 30 | 60 |
A tárgy tematikáját kidolgozta | |||||||||
18. | Név | beosztás | Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.) | ||||||
Dr. Zétényi Tamás |
ügyvivő szakértő |
Kognitív Tudományi Tanszék |
|||||||
A tanszékvezető | |||||||||
19. | Neve | aláírása | |||||||
Dr. Racsmány Mihály |