![]() Természettudományi Kar |
Tantárgy Adatlap |
Tantárgy kód | BMETE47MC25 |
Tantárgy azonosító adatok | |||||||||
1. | A tárgy címe | Bevezetés a kísérleti pszichológiába | |||||||
2. | A tárgy angol címe | Introduction to Experimental Psychology |
3. | Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa | 2 | + | 0 | + | 0 | v | Kredit | 3 |
4. | Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend | ||||||||
vagy | Tantárgy kód 1 | Rövid cím 1 | Tantárgy kód 2 | Rövid cím 2 | Tantárgy kód 3 | Rövid cím 3 | |||
4.1 | |||||||||
4.2 | |||||||||
4.3 | |||||||||
5. | Kizáró tantárgyak | ||||||||
6. | A tantárgy felelős tanszéke | Kognitív Tudományi Tanszék | |||||||
7. | A tantárgy felelős oktatója | Dr. Demeter Gyula | beosztása | egyetemi adjunktus |
Akkreditációs adatok | ||||
8. | Akkreditációra benyújtás időpontja | 2014.03.17. | Akkreditációs bizottság döntési időpontja | 2014.04.23. |
Tematika | |||||||||
9. | A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít | ||||||||
Általános pszichológia |
|||||||||
10. | A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható) | ||||||||
TTK Kognitív Tanulmányok MSc kötelező tárgya |
|||||||||
11. | A tárgy részletes tematikája | ||||||||
Magyarul:
1. Bevezető - Mitől tudomány a pszichológia? 2. A kísérleti pszichológia és a tudományos módszertan 3. Kutatási technikák 1 - Megfigyelés és korreláció 4. Kutatási technikák 2 - Kísérletek 5. A pszichológiai kutatás etikája 6. Figyelem és reakcióidő 7. 1 Zárthelyi dolgozat 8. Kondiciónálás és tanulás 9. Emlékezés és felejtés 10. Egyéni különbségek és fejlődés 11. 2 Zárthelyi dolgozat 12. Egyeni kutatási tervek prezentációja 13. Egyéni kutatási tervek prezentációja
Angolul:
1. Introduction - Understanding psychology as a science 2. Experimental psycholgy and the sceintific method 3. Research techniques 1 - observation and correlation 4. Research techniques 2 - Experiments 5. Ethics in psychological research 6. Attention and reaction time 7. 1st Written examination paper 8. Conditioning and learning 9. Memory and forgetting 10. Individual differences and development 11. 2nd Written examination paper 12. Presentation of research plans 13 Presentation of research plans |
|||||||||
12. | Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja | ||||||||
szorgalmi időszakban |
előadáskon való részvétel, 2 Zárthelyi dolgozat | vizsga- időszakban |
egy egyéni kutatási terv elkészítése és bemutatása | ||||||
13. | Pótlási lehetőségek | ||||||||
TVSZ szerint |
|||||||||
14. | Konzultációs lehetőségek | ||||||||
Fogadóórán, e-mailen |
|||||||||
15. | Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom | ||||||||
Dienes Zoltán (2013). Mitől tudomány a pszichológia? A tudományos és statisztikai következtetés alapjai. |
|||||||||
Kantowitz, B. H., Roediger, H. L., Elmes, D. G. (2009). Experimental Psychology, Ninth Edition. |
|||||||||
Myers, A. & Hans, C. H. (2012). Experimental Psychology, Seventh Edition. |
|||||||||
16. | A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva) | ||||||||
16.1 | Kontakt óra | 28 |
|||||||
16.2 | Félévközi felkészülés órákra | 28 |
|||||||
16.3 | Felkészülés zárthelyire | 16 |
|||||||
16.4 | Zárthelyik megírása | 4 |
|||||||
16.5 | Házi feladat elkészítése | 0 |
|||||||
16.6 | Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló) | 0 |
|||||||
16.7 | Egyéb elfoglaltság | 0 |
|||||||
16.8 | Vizsgafelkészülés | 14 |
|||||||
16.9 | Összesen | 90 |
|||||||
17. | Ellenőrző adat | Kredit * 30 | 90 |
A tárgy tematikáját kidolgozta | |||||||||
18. | Név | beosztás | Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.) | ||||||
Dr. Demeter Gyula |
egyetemi adjunktus |
Kognitív Tudományi Tanszék |
|||||||
A tanszékvezető | |||||||||
19. | Neve | aláírása | |||||||
Dr. Racsmány Mihály |