![]() Természettudományi Kar |
Tantárgy Adatlap |
Tantárgy kód | BMETE47MC27 |
Tantárgy azonosító adatok | |||||||||
1. | A tárgy címe | Kognitív pszichológia laboratóriumi gyakorlat | |||||||
2. | A tárgy angol címe | Cognitve Psychology Laboratory |
3. | Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa | 0 | + | 0 | + | 8 | v | Kredit | 9 |
4. | Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend | ||||||||
vagy | Tantárgy kód 1 | Rövid cím 1 | Tantárgy kód 2 | Rövid cím 2 | Tantárgy kód 3 | Rövid cím 3 | |||
4.1 | BMETE47MC25 | BevKísPszich | |||||||
4.2 | |||||||||
4.3 | |||||||||
5. | Kizáró tantárgyak | ||||||||
6. | A tantárgy felelős tanszéke | Kognitív Tudományi Tanszék | |||||||
7. | A tantárgy felelős oktatója | Dr. Kemény Ferenc | beosztása | egyetemi adjunktus |
Akkreditációs adatok | ||||
8. | Akkreditációra benyújtás időpontja | 2014.03.17. | Akkreditációs bizottság döntési időpontja | 2014.04.23. |
Tematika | |||||||||
9. | A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít | ||||||||
- |
|||||||||
10. | A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható) | ||||||||
TTK Kognitív Tanulmányok MSc kötelező tárgya |
|||||||||
11. | A tárgy részletes tematikája | ||||||||
A gyakorlat célja készségszintű bevezetést nyújtani a jelenleg használatos humán kísérleti pszichológiai paradigmákkal, módszerekkel és a hozzájuk kapcsolódó szoftverekkel kapcsolatban. Három nagyobb témakör köré szerveződik: Pszicholingvisztika, emlékezet és alv áskutatás. A
hallgatók programozást is tanulnak (E-prime), amelynek segítségével kísérleteket alkotnak és futtatnak. Emellett bevezetést kapnak olyan idegtudományi technikákkal kapcsolatban, mint az EEG és a szemmozgás-regisztráció.
Pszicholingvisztika: a hallgatók egy klasszikus pszicholingvisztikai paradigmára alapozva végeznek kísérletet, melynek eredményeit dolgozat formájában prezentálják.
Emlékezet: a hallgatók kísérletet végeznek el egy viselkedéses emlékezeti paradigma felhasználásával és/vagy szemmozgás -regisztráló műszer segítségével.
Alváskutatás: A hallgatók elsajátítják a terület alapfogalmait, kifejezett hangsúlyt fektetve az alvásk utatás és a kognitív idegtudomány határterületein zajló vizsgálatokra és azok módszertanára. A főbb kutatási paradigmák (pl. alvásmegvonás hatásai, biológiai r itmusok, alvászavarok neurobiológiai háttere, alvás és emlékezeti konszolidáció, alvás alatti információfeldolgozás) mellett a hallgatók megismerkedhetnek az alvási EEG regisztrálásának és értékelésének módszertani alapjaival. |
|||||||||
12. | Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja | ||||||||
szorgalmi időszakban |
Alváskutatási kísérleti terv; programozás és emlékezet:házi feladatok és félév végi zárthelyi. | vizsga- időszakban |
pszicholingvisztika gyakorlati dolgozat és prezentáció | ||||||
13. | Pótlási lehetőségek | ||||||||
A TVSZ szerint |
|||||||||
14. | Konzultációs lehetőségek | ||||||||
Az órák ideje alatt illetve a vizsgaidőszak idején heti rendszerességgel, később megjelölendő időpontban. |
|||||||||
15. | Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom | ||||||||
Stickgold R & Walker M (eds.): The neuroscience of sleep, 2009, Elsevier. |
|||||||||
Harley, T. (2001): The psychology of language. Psychology Press. |
|||||||||
Baddeley, A., Eysenck, M. W., & Anderson, M. C. (2009). Memory. Taylor & Francis Ltd. (fordította: Racsmány M. 2010 ) |
|||||||||
16. | A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva) | ||||||||
16.1 | Kontakt óra | 112 |
|||||||
16.2 | Félévközi felkészülés órákra | 60 |
|||||||
16.3 | Felkészülés zárthelyire | 20 |
|||||||
16.4 | Zárthelyik megírása | 0 |
|||||||
16.5 | Házi feladat elkészítése | 48 |
|||||||
16.6 | Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló) | 0 |
|||||||
16.7 | Egyéb elfoglaltság | 0 |
|||||||
16.8 | Vizsgafelkészülés | 30 |
|||||||
16.9 | Összesen | 270 |
|||||||
17. | Ellenőrző adat | Kredit * 30 | 270 |
A tárgy tematikáját kidolgozta | |||||||||
18. | Név | beosztás | Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.) | ||||||
Dr. Kemény Ferenc |
egyetemi adjunktus |
Kognitív Tudományi Tanszék |
|||||||
Szőllősi Ágnes |
tudományos segédmunkatárs |
Kognitív Tudományi Tanszék |
|||||||
Dr. Simor Péter |
egyetemi adjunktus |
Kognitív Tudományi Tanszék |
A tanszékvezető | |||||||||
19. | Neve | aláírása | |||||||
Dr. Racsmány Mihály |