![]() Természettudományi Kar |
Tantárgy Adatlap |
Tantárgy kód | BMETE92MC19_(2017-ig) |
Tantárgy azonosító adatok | |||||||||
1. | A tárgy címe | Informatika | |||||||
2. | A tárgy angol címe | Informatics |
3. | Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa | 0 | + | 2 | + | 0 | f | Kredit | 3 |
4. | Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend | ||||||||
vagy | Tantárgy kód 1 | Rövid cím 1 | Tantárgy kód 2 | Rövid cím 2 | Tantárgy kód 3 | Rövid cím 3 | |||
4.1 | |||||||||
4.2 | |||||||||
4.3 | |||||||||
5. | Kizáró tantárgyak | ||||||||
6. | A tantárgy felelős tanszéke | Analízis Tanszék | |||||||
7. | A tantárgy felelős oktatója | Dr. Tóth János | beosztása | egyetemi docens |
Akkreditációs adatok | ||||
8. | Akkreditációra benyújtás időpontja | 2012.04.18. | Akkreditációs bizottság döntési időpontja | 2012.05.04. |
Tematika | |||||||||
9. | A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít | ||||||||
Elemi számítógépes ismeretek |
|||||||||
10. | A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható) | ||||||||
TTK Kognitív tanulmányi MA képzés kötelező tárgya |
|||||||||
11. | A tárgy részletes tematikája | ||||||||
A tantárgy célja az, hogy a hallgatókat megismertesse egy számos területen (számolás, szimuláció, ábrázolás, prezentáció stb. ) rendkívül hatékony eszközzel, a Mathematica programmal, amely a hallgatók későbbi kutató munkájában is jólhasználható majd . A program (7es változata)
arra is alkalmas, hogy bemutassa a számítógéptudomány legújabb fejleményeit, pl. a programozási paradigmákat, különs tekintet tel a funkcionális programozásra. Egyes matematikai fogalmak ismertetésére vagy ismétlésére is használjuk a tárgyat.
Részletes tematika
Matematikai programcsomagok. - Intelligens számológép: elemi matematikai alkalmazások. - Kernel, front end, csomagok, demonstrációk. - Számok, egyenletmegoldás. - Ábrázolás, grafika. - Animáció, manipuláció, hang. - A Mathematica nyelve. Listák, általánosított listák. - Funkcionális programozás. - Szabályalapú programozás. Átírási szabályok. Mintaillesztés. - Procedurális programozás. - (Diszkrét, folytonos, sztochasztikus) matematikai alkalmazások. - Nyelvészeti alkalmazások. - A képfeldolgozás elemei. |
|||||||||
12. | Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja | ||||||||
szorgalmi időszakban |
Házi feladatok beadása, zárthelyik megírása | vizsga- időszakban |
nincs | ||||||
13. | Pótlási lehetőségek | ||||||||
TVSz szerint |
|||||||||
14. | Konzultációs lehetőségek | ||||||||
Heti fogadó órán, e-mailben folyamatosan, zárthelyik előtt |
|||||||||
15. | Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom | ||||||||
Szili L., Tóth J.: Matematika és Mathematica, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 1996. |
|||||||||
Gray, J. W., Mastering Mathematica. Programming methods and applications, AP Professional, Boston, etc., 1994. |
|||||||||
Előadó által kiadott notebookok és jegyzetek, web oldalak |
|||||||||
16. | A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva) | ||||||||
16.1 | Kontakt óra | 28 |
|||||||
16.2 | Félévközi felkészülés órákra | 14 |
|||||||
16.3 | Felkészülés zárthelyire | 10 |
|||||||
16.4 | Zárthelyik megírása | 4 |
|||||||
16.5 | Házi feladat elkészítése | 14 |
|||||||
16.6 | Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló) | 20 |
|||||||
16.7 | Egyéb elfoglaltság | 0 |
|||||||
16.8 | Vizsgafelkészülés | 0 |
|||||||
16.9 | Összesen | 90 |
|||||||
17. | Ellenőrző adat | Kredit * 30 | 90 |
A tárgy tematikáját kidolgozta | |||||||||
18. | Név | beosztás | Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.) | ||||||
Dr. Tóth János |
egyetemi docens |
Analízis Tanszék |
|||||||
A tanszékvezető | |||||||||
19. | Neve | aláírása | |||||||
Dr. Horváth Miklós |