![]() Természettudományi Kar |
Tantárgy Adatlap |
Tantárgy kód | BMETE92MM34 |
Tantárgy azonosító adatok | |||||||||
1. | A tárgy címe | Kvantum-információelmélet kutatószeminárium 2 | |||||||
2. | A tárgy angol címe | Quantum Information Theory Research Seminar 2 |
3. | Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa | 2 | + | 0 | + | 0 | f | Kredit | 3 |
4. | Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend | ||||||||
vagy | Tantárgy kód 1 | Rövid cím 1 | Tantárgy kód 2 | Rövid cím 2 | Tantárgy kód 3 | Rövid cím 3 | |||
4.1 | |||||||||
4.2 | |||||||||
4.3 | |||||||||
5. | Kizáró tantárgyak | ||||||||
6. | A tantárgy felelős tanszéke | Analízis Tanszék | |||||||
7. | A tantárgy felelős oktatója | Dr. Mosonyi Milán | beosztása | egyetemi docens |
Akkreditációs adatok | ||||
8. | Akkreditációra benyújtás időpontja | 2017.05.17. | Akkreditációs bizottság döntési időpontja | 2017.06.01. |
Tematika | |||||||||
9. | A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít | ||||||||
Erős lineáris algebrai alapok. Előnyt jelent a mátrixanalízis, funkcionálanalízis, a kvantummechanika, illetve a kvantum-információelmélet tárgyak |
|||||||||
10. | A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható) | ||||||||
bármely szakon szabadon választható |
|||||||||
11. | A tárgy részletes tematikája | ||||||||
A kutatószeminárium célja a kvantum-információelmélet legújabb eredményeinek nyomon követése és a vonatkozó szakirodalom közös feldolgozása, illetve ehhez kapcsolódóan lehetséges kutatási projektek kidolgozása. A szemináriumot elsősorban azoknak a doktori és mesterképzésben résztvevő matematikus és fizikus hallgatóknak ajánljuk, akik szeretnének a bevezető kurzusok szintjénél jobban elmélyedni a kvantummechanika matematikájában és információelméleti alkalmazásaiban, esetleg ilyen irányban TDK-dolgozatot, diplomamunkát vagy doktorit írni, de azoknak is, akik csak szeretnének egy izgalmas téma tanulása közben jártasságra szert tenni tudományos publikációk feldolgozásában, illetve fejleszteni prezentációs készségeiket. Jegyet szerezni rendszeres aktív részvétellel lehet, ami a szemináriumi előadások legalább 70%-án való megjelenést, és (a résztvevők számától függően) két vagy három előadás tartását jelenti.
|
|||||||||
12. | Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja | ||||||||
szorgalmi időszakban |
Szemináriumi előadások legalább 70%-án való megjelenés, és a (résztvevők számától függően) két vagy három előadás tartása | vizsga- időszakban |
|||||||
13. | Pótlási lehetőségek | ||||||||
A TVSZ szerint |
|||||||||
14. | Konzultációs lehetőségek | ||||||||
15. | Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom | ||||||||
M. Nielsen, I.A. Chuang: Quantum Computation and Quantum Information, Cambridge University Press, 2010 |
|||||||||
Mark M. Wilde: Quantum Information Theory, Cambridge University Press, 2013 |
|||||||||
https://arxiv.org/ |
|||||||||
16. | A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva) | ||||||||
16.1 | Kontakt óra | 28 |
|||||||
16.2 | Félévközi felkészülés órákra | 62 |
|||||||
16.3 | Felkészülés zárthelyire | 0 |
|||||||
16.4 | Zárthelyik megírása | 0 |
|||||||
16.5 | Házi feladat elkészítése | 0 |
|||||||
16.6 | Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló) | 0 |
|||||||
16.7 | Egyéb elfoglaltság | 0 |
|||||||
16.8 | Vizsgafelkészülés | 0 |
|||||||
16.9 | Összesen | 90 |
|||||||
17. | Ellenőrző adat | Kredit * 30 | 90 |
A tárgy tematikáját kidolgozta | |||||||||
18. | Név | beosztás | Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.) | ||||||
Dr. Mosonyi Milán |
egyetemi docens |
Analízis Tanszék |
|||||||
A tanszékvezető | |||||||||
19. | Neve | aláírása | |||||||
Dr. Horváth Miklós |