![]() Természettudományi Kar |
Tantárgy Adatlap |
Tantárgy kód | BMETE47D130 |
Tantárgy azonosító adatok | |||||||||
1. | A tárgy címe | Arcfeldolgozás | |||||||
2. | A tárgy angol címe | Face Processing |
3. | Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa | 0 | + | 2 | + | 0 | f | Kredit | 3 |
4. | Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend | ||||||||
vagy | Tantárgy kód 1 | Rövid cím 1 | Tantárgy kód 2 | Rövid cím 2 | Tantárgy kód 3 | Rövid cím 3 | |||
4.1 | |||||||||
4.2 | |||||||||
4.3 | |||||||||
5. | Kizáró tantárgyak | ||||||||
6. | A tantárgy felelős tanszéke | Kognitív Tudományi Tanszék | |||||||
7. | A tantárgy felelős oktatója | Dr. Németh Kornél | beosztása | adjunktus |
Akkreditációs adatok | ||||
8. | Akkreditációra benyújtás időpontja | 2020.08.26 | Akkreditációs bizottság döntési időpontja | 2021.03.05 |
Tematika | |||||||||
9. | A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít | ||||||||
Kognitív idegtudomány, Kognitív pszichológia, Neuropszichológia |
|||||||||
10. | A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható) | ||||||||
TTK Pszichológia Doktori Iskola tárgya |
|||||||||
11. | A tárgy részletes tematikája | ||||||||
A tantárgy célja, hogy betekintést adjon az arcfelismeréssel kapcsolatos modern kutatásokba, azok által alkalmazott módszertan részletes megvitatásával. A normál észlelési folyamatok megismerése mellett cél a működés hibáival – arcvakság, Capgras, Fregoli sy, stb. – kapcsolatos ismeretek áttekintése, valamint a felnőtt kötődési stílusok és az arcfeldolgozás közti összefüggések megismerése. A szakirodalom válogatásánál külön figyelmet fordítunk a kurrens technikákat alkalmazó beszámolókra. Az alap háttérirodalom áttekintését követően a szemmozgáselemzést és elektrofiziológiai módszertant használó vizsgálatokat részesítjük előnyben. A cél, hogy a hallgatók integrált alaptudást kapjanak a felsorolt módszertant alkalmazó vizsgálatok eredményeiről és ezeket kritikai módon vissza tudják kapcsolni az alap kognitív pszichológiai, valamint fejlődéslélektani, kötődéselméleti háttérirodalomra. |
|||||||||
12. | Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja | ||||||||
szorgalmi időszakban |
A tantárgy tematikájában szereplő cikkek feldolgozása, egyik témához kapcsolódóan kutatási terv, vagy szakirodalmi összefoglaló elkészítése | vizsga- időszakban |
|||||||
13. | Pótlási lehetőségek | ||||||||
A TVSZ-nek megfelelően. |
|||||||||
14. | Konzultációs lehetőségek | ||||||||
Fogadóórán, emailen |
|||||||||
15. | Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom | ||||||||
Yonelinas, A. P. (2002). The Nature of Recollection and Familiarity. doi:10.1006/jmla.2002.2864 |
|||||||||
Mikulincer & Shaver (2007). Attachment in adulthood : structure, dynamics, and change. NY: Guilford Press |
|||||||||
Schurgin et al. (2014). Eye movements during emotion recognition in faces. doi:10.1167/14.13.14 |
|||||||||
16. | A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva) | ||||||||
16.1 | Kontakt óra | 28 |
|||||||
16.2 | Félévközi felkészülés órákra | 48 |
|||||||
16.3 | Felkészülés zárthelyire | 0 |
|||||||
16.4 | Zárthelyik megírása | 0 |
|||||||
16.5 | Házi feladat elkészítése | 0 |
|||||||
16.6 | Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló) | 14 |
|||||||
16.7 | Egyéb elfoglaltság | 0 |
|||||||
16.8 | Vizsgafelkészülés | 0 |
|||||||
16.9 | Összesen | 90 |
|||||||
17. | Ellenőrző adat | Kredit * 30 | 90 |
A tárgy tematikáját kidolgozta | |||||||||
18. | Név | beosztás | Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.) | ||||||
Dr. Németh Kornél |
adjunktus |
Kognitív Tudományi Tanszék |
|||||||
A tanszékvezető | |||||||||
19. | Neve | aláírása | |||||||
Dr. Babarczy Anna |