![]() Természettudományi Kar |
Tantárgy Adatlap |
Tantárgy kód | Kognitív és evolúciós pszichológia |
Tantárgy azonosító adatok | |||||||||
1. | A tárgy címe | Kognitív és evolúciós pszichológia | |||||||
2. | A tárgy angol címe | Cognitive and evolutionary psychology |
3. | Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa | 2 | + | 0 | + | 0 | v | Kredit | 4 |
4. | Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend | ||||||||
vagy | Tantárgy kód 1 | Rövid cím 1 | Tantárgy kód 2 | Rövid cím 2 | Tantárgy kód 3 | Rövid cím 3 | |||
4.1 | |||||||||
4.2 | |||||||||
4.3 | |||||||||
5. | Kizáró tantárgyak | ||||||||
6. | A tantárgy felelős tanszéke | Kognitív Tudományi Tanszék | |||||||
7. | A tantárgy felelős oktatója | Dr. Babarczy Anna | beosztása | egyetemi docens |
Akkreditációs adatok | ||||
8. | Akkreditációra benyújtás időpontja | 2020.08.28. | Akkreditációs bizottság döntési időpontja |
Tematika | |||||||||
9. | A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít | ||||||||
a) A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerkedjenek a kognitív pszichológia legfontosabb fogalmaival, mo-delljeivel, elméleteivel, kurrens eredményeivel. A kurzus által tárgyalt témák kiterjednek a következőkre: A kognitív pszichológia története, Alvás, |
|||||||||
10. | A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható) | ||||||||
A Pszichológia MA kognitív pszichológia specializációjának kötelező tárgya az 2. félévben |
|||||||||
11. | A tárgy részletes tematikája | ||||||||
History of cognitive psychology; Sleep, wakefulness and other states of consciousness; Comparison of human and animal cognition; Brain imaging; Memory; Motivation; Foreign language acquisition; Social cognition; Autism Spectrum Disorder; Changes in cognition with age; Evolutionary aspects of cognitive psychology; Neuromyths. |
|||||||||
12. | Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja | ||||||||
szorgalmi időszakban |
A vizsgajegy megszerezhető úgy is, ha az egyes előadások során kiadott miniZH-kat teljesíti a hallgató. A tanulási eredmények értékelése a vizsgán, valamint egyéni vagy kiscsoportosan végzett projekt feladatok alapján történik. | vizsga- időszakban |
Vizsga; Vizsga: A tanulók elméleti tudásának megszerzéséről a félév során egy alkalommal vizsgaidőszakban. | ||||||
13. | Pótlási lehetőségek | ||||||||
1) A TVSZ-nek megfelelő szabályozást vesszük alapul. 2) Az írásbeli vizsga a vizsgaidőszakban javítható. |
|||||||||
14. | Konzultációs lehetőségek | ||||||||
a tárgy oktatójának heti rendszerességgel meghirdetett fogadóóráján |
|||||||||
15. | Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom | ||||||||
David Groome & Michael Eysenc, An Introduction to Applied Cognitive Psychology. 2016. |
|||||||||
Francis Durso et al., Handbook of Applied Cognition. 2nd Edition, 2007. |
|||||||||
16. | A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva) | ||||||||
16.1 | Kontakt óra | 28 |
|||||||
16.2 | Félévközi felkészülés órákra | 62 |
|||||||
16.3 | Felkészülés zárthelyire | 0 |
|||||||
16.4 | Zárthelyik megírása | 0 |
|||||||
16.5 | Házi feladat elkészítése | 0 |
|||||||
16.6 | Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló) | 0 |
|||||||
16.7 | Egyéb elfoglaltság | 0 |
|||||||
16.8 | Vizsgafelkészülés | 30 |
|||||||
16.9 | Összesen | 120 |
|||||||
17. | Ellenőrző adat | Kredit * 30 | 120 |
A tárgy tematikáját kidolgozta | |||||||||
18. | Név | beosztás | Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.) | ||||||
Dr. Babarczy Anna |
egyetemi docens |
Kognitív Tudományi Tanszék |
|||||||
A tanszékvezető | |||||||||
19. | Neve | aláírása | |||||||
Dr. Babarczy Anna |