![]() Természettudományi Kar |
Tantárgy Adatlap |
Tantárgy kód | BMETEKTMsCKPLG-00 |
Tantárgy azonosító adatok | |||||||||
1. | A tárgy címe | Kognitív pszichológia laboratóriumi gyakorlat | |||||||
2. | A tárgy angol címe | Cognitive Psychology Laboratory |
3. | Heti óraszámok (ea + gy + lab) és a félévvégi követelmény típusa | 0 | + | 0 | + | 9 | v | Kredit | 9 |
4. | Ajánlott/kötelező előtanulmányi rend | ||||||||
vagy | Tantárgy kód 1 | Rövid cím 1 | Tantárgy kód 2 | Rövid cím 2 | Tantárgy kód 3 | Rövid cím 3 | |||
4.1 | BMETE47MC25 | Bevezetés a kísérleti pszichológiába | |||||||
4.2 | |||||||||
4.3 | |||||||||
5. | Kizáró tantárgyak | ||||||||
6. | A tantárgy felelős tanszéke | Kognitív Tudományi Tanszék | |||||||
7. | A tantárgy felelős oktatója | Dr. Babarczy Anna | beosztása | egyetemi docens |
Akkreditációs adatok | ||||
8. | Akkreditációra benyújtás időpontja | 2024.05.27. | Akkreditációs bizottság döntési időpontja | 2024.07.05. |
Tematika | |||||||||
9. | A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít | ||||||||
10. | A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában (szak, kötelező, kötelezően választható, szabadon választható) | ||||||||
TTK Számítógépes és kognitív idegtudomány MSc szak kötelező tárgya |
|||||||||
11. | A tárgy részletes tematikája | ||||||||
A kurzus célja készségszintű elméleti és gyakorlati bevezetést nyújtani a jelenleg használatos humán kísérleti pszichológiai és idegtudományi paradigmák, módszerek és a hozzájuk kapcsolódó szoftverek használatába. A kurzus két modulból áll. Az első modul során egy Python alapú kísérleti szoftver, a Psychopy segítségével kognitív pszichológiai kísérletek programozását tanulják a hallgatók. A modul része programozási feladatok megoldása, adatgyűjtés, adatelemzés és jelentésírás csoportos projektmunka keretében. A második modul több nagyobb témakör köré szerveződik: Viselkedéses kísérleti módszerek, szemmozgáskövetés, eseményhez kötött válaszok EEG paradigma, alváskutatás és nyelvtechnológiai módszerek. A hallgatók megismerik a különböző módszerek alapelveit, felhasználásuk területeit, valamint a kognitív tudomány elméleti kérdésfeltevései és a laboratóriumi adatok egymásra hatásának elveit és gyakorlatát. A modul része a tanszéki laborok látogatása, az eszközök felügyelt kipróbálása, és aktív részvétel egy megadott listából választott kutatási projektben témavezető irányításával. In the first module, students will learn to program cognitive psychology experiments using PsychoPy, a Python-based experimental software. This module includes completing programming tasks, data collection, data analysis, and report writing as part of a group project. The second module is organized around several major topics: behavioral experimental methods, eye-tracking, event-related potentials (ERP) in EEG paradigms, sleep research, and language technology methods. Students will learn the basic principles of these methods, their areas of application, and the principles of the interdependence between theoretical issues in cognitive science and laboratory data. This module includes visits to departmental labs, supervised use of the equipment, and active participation in a research project chosen from a pre-compiled list under the guidance of a supervisor. |
|||||||||
12. | Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja | ||||||||
szorgalmi időszakban |
Psychopy programozási feladatok megoldása, kutatómunka témavezetéssel, kutatási jelentés | vizsga- időszakban |
írásbeli vizsga | ||||||
13. | Pótlási lehetőségek | ||||||||
A TVSZ szerint |
|||||||||
14. | Konzultációs lehetőségek | ||||||||
Az órák ideje alatt illetve a vizsgaidőszak idején heti rendszerességgel, később megjelölendő időpontban. |
|||||||||
15. | Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom | ||||||||
Stickgold R & Walker M (eds.): The neuroscience of sleep, 2009, Elsevier. |
|||||||||
Harley, T. (2001): The psychology of language. Psychology Press. |
|||||||||
Baddeley, A., Eysenck, M. W., & Anderson, M. C. (2009). Memory. Taylor & Francis Ltd. (fordította: Racsmány M. 2010) |
|||||||||
Kurrens folyóiratcikkek |
16. | A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka mennyisége órákban (a teljes szemeszterre számítva) | ||||||||
16.1 | Kontakt óra | 126 |
|||||||
16.2 | Félévközi felkészülés órákra | 60 |
|||||||
16.3 | Felkészülés zárthelyire | 0 |
|||||||
16.4 | Zárthelyik megírása | 0 |
|||||||
16.5 | Házi feladat elkészítése | 58 |
|||||||
16.6 | Kijelölt írásos tananyag elsajátítása (beszámoló) | 0 |
|||||||
16.7 | Egyéb elfoglaltság | 0 |
|||||||
16.8 | Vizsgafelkészülés | 26 |
|||||||
16.9 | Összesen | 270 |
|||||||
17. | Ellenőrző adat | Kredit * 30 | 270 |
A tárgy tematikáját kidolgozta | |||||||||
18. | Név | beosztás | Munkahely (tanszék, kutatóintézet, stb.) | ||||||
Dr. Babarczy Anna |
egyetemi docens |
Kognitív Tudományi Tanszék |
|||||||
Dr. Lukics Krisztina |
egyetemi adjunktus |
Kognitív Tudományi Tanszék |
|||||||
Báthori Noémi |
tanársegéd |
Kognitív Tudományi Tanszék |
A tanszékvezető | |||||||||
19. | Neve | aláírása | |||||||
Dr. Babarczy Anna |