A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít:
Kognitív idegtudomány, Kognitív pszichológia, Neuropszichológia
A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában:
TTK Pszichológia Doktori Iskola tárgya
A tantárgy részletes tematikája magyarul és angolul:
A tantárgy az Agysérülés és kogníció kurzus folytatása. Célja, hogy a már megszerezett tudásra alapozva több szempontból megvilágítsa az agysérülés és a magasabb rendű kognitív funkciók közti lehetséges összefüggéseket. A tárgy továbbra is kifejezett figyelmet szentel a traumatikus agysérülés és a temporális epilepszia által okozott kognitív, érzelmi deficiteknek, előtérbe helyezve a prospektív emlékezet és a szociális kogníció témakörét. Az adott témákat releváns esetelemzések egészítik ki, mely megvitatásába, elemzésébe a hallgatók aktív bevonása a cél. Az esetmegbeszélések során bemutatásra kerülnek új terápiás, rehabilitációs eljárások is és a cél e téren is az önálló elképzelések, ötletek bátorítása, megvitatása.
The course is a continuation of the Brian Injury and Cognition class. Its aim is to shed light on the possible connections between brain injury and higher-order cognitive functions from several perspectives, based on the knowledge already acquired. The subject continues to pay close attention to cognitive, emotional deficits caused by traumatic brain injury and temporal lobe epilepsy, with a focus on prospective memory and social cognition. The given topics are supplemented and illustrated by relevant case studies and we aim the active involvement of the students in the analysis. During the case discussions, new therapeutic and rehabilitation procedures are also presented, and the goal is to encourage independent ideas in this field as well.
Követelmények szorgalmi időszakban:
A tantárgy tematikájában szereplő cikkek feldolgozása, egyik témához kapcsolódóan egy kutatási terv elkészítése
Konzultációs lehetőségek:
Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom:
Shum, D., Levin, H., & Chan, R. C. (2011). Prospective memory in patients with closed head injury: A review.
Neuropsychologia, 49(8), 2156-2165. Monti, G., & Meletti, S. (2015). Emotion recognition in temporal lobe epilepsy: a systematic review. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 55, 280-293.