Érdeklődés az optika és a képfeldolgozás iránt, angol nyelvtudás.
A gépjárműkijelzők radikális fejlődésének vagyunk tanúi a hagyományos mechanikus műszeregységtől a műszerfalba integrált LCD kijelzőkön keresztül egészen a vezetéshez szükséges információt a szélvédőre vetítő Head-Up Display rendszerekig. Kis látószögű (~9°x 3°) Head-Up Display (HUD) rendszerek már ma is elérhetők több autógyártó kínálatában, de az igazán nagy felületű kijelzők megvalósítása még komoly koncepcionális és technológiai kihívásokat jelent a fejlesztők számára. Projektünk célja egy széles látószögű (~40°x 12°) lapos képernyős HUD rendszer kifejlesztése, amely hagyományos járművekben kiterjesztett valóság (Augmented Reality) alapú vezetés-segítő, önvezető járművekben pedig multifunkciós „infotainment” kijelző szerepét tölti be.
A javasolt szakdolgozat célja kiterjesztett valóság funkciók korrekt perspektívában való megjelenítése az általunk fejlesztett HUD rendszeren, felhasználva a vezető szemkövető rendszer által mért szempozícióját. A jelölt feladatai a következők:
- Szemkövető rendszerek kvantitatív minősítésére alkalmas kritériumrendszer kidolgozása
- Különböző szemkövető rendszerek kísérleti összehasonlítása
- Kísérleti rendszer(ek) felépítése a kiválasztott szemkövető használatával
- Vezérlő szoftver megvalósítása
- A teljes kijelzőrendszer kísérleti vizsgálata és optimalizálása.