
Érdeklődés az optika és a képfeldolgozás iránt, angol nyelvtudás.
A gépjárműkijelzők radikális fejlődésének vagyunk tanúi a hagyományos mechanikus műszeregységtől a műszerfalba integrált LCD kijelzőkön keresztül egészen a vezetéshez szükséges információt a szélvédőre vetítő Head-Up Display rendszerekig. Kis látószögű (~9°x 3°) Head-Up Display (HUD) rendszerek már ma is elérhetők több autógyártó kínálatában, de az igazán nagy felületű kijelzők megvalósítása még komoly koncepcionális és technológiai kihívásokat jelent a fejlesztők számára. Projektünk célja egy széles látószögű (~40°x 12°) lapos képernyős HUD rendszer kifejlesztése, amely hagyományos járművekben kiterjesztett valóság (Augmented Reality) alapú vezetés-segítő, önvezető járművekben pedig multifunkciós „infotainment” kijelző szerepét tölti be.
A javasolt lapos képernyős konstrukció egyik kulcseleme a vezető szempozícióját mm pontossággal meghatározó 3D szemkövető rendszer, amely lehetővé teszi a kiterjesztett valóság funkciók korrekt perspektívában való megjelenítését. A szakdolgozat célja egy közeli infravörös kamera-páron alapuló szemkövető rendszer megvalósítása a következő részfeladatok alapján:
- Optikai rendszer-koncepció kidolgozása
- Kísérleti rendszer felépítése
- Vezérlő szoftver megvalósítása
- A teljes rendszer kísérleti vizsgálata és kulcsparamétereinek (sebesség, pontosság, megbízhatóság) optimalizálása.