A kurzus célja készségszintű elméleti és gyakorlati bevezetést nyújtani a jelenleg használatos humán kísérleti pszichológiai és idegtudományi paradigmák, módszerek és a hozzájuk kapcsolódó szoftverek használatába. A kurzus két modulból áll.
Az első modul során egy Python alapú kísérleti szoftver, a Psychopy segítségével kognitív pszichológiai kísérletek programozását tanulják a hallgatók. A modul része programozási feladatok megoldása, adatgyűjtés, adatelemzés és jelentésírás csoportos projektmunka keretében.
A második modul több nagyobb témakör köré szerveződik: Viselkedéses kísérleti módszerek, szemmozgáskövetés, eseményhez kötött válaszok EEG paradigma, alváskutatás és nyelvtechnológiai módszerek. A hallgatók megismerik a különböző módszerek alapelveit, felhasználásuk területeit, valamint a kognitív tudomány elméleti kérdésfeltevései és a laboratóriumi adatok egymásra hatásának elveit és gyakorlatát. A modul része a tanszéki laborok látogatása, az eszközök felügyelt kipróbálása, és aktív részvétel egy megadott listából választott kutatási projektben témavezető irányításával.
The aim of the course is to provide anl introduction into the theory and practice of current experimental paradigms and methods in experimental psychology and neuroscience and related software. The course consists of two modules.
In the first module, students will learn to program cognitive psychology experiments using PsychoPy, a Python-based experimental software. This module includes completing programming tasks, data collection, data analysis, and report writing as part of a group project.
The second module is organized around several major topics: behavioral experimental methods, eye-tracking, event-related potentials (ERP) in EEG paradigms, sleep research, and language technology methods. Students will learn the basic principles of these methods, their areas of application, and the principles of the interdependence between theoretical issues in cognitive science and laboratory data. This module includes visits to departmental labs, supervised use of the equipment, and active participation in a research project chosen from a pre-compiled list under the guidance of a supervisor.