A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít:
alapvető középiskolai biológia tudás
A tantárgy szerepe a képzés céljának megvalósításában:
TTK Kognitív Tanulmányok MSc kötelező tárgya
A tantárgy részletes tematikája magyarul és angolul:
1. Alapvető idegi folyamatok, sejtmembrán, akciós potenciál 2. A szinapszis 3. Autonóm idegrendszer, hipothalamus 4. És zlelés bevezetés - vizsgálati módszerek 5. Szenzoros és motoros integráció 6. Az idegsejttől a kognícióig 7. Szomatoszenzoros rendszer I. - periféria
8. Szomatoszenzoros rendszer II. - központi feldolgozás, fájdalom- és hőérzékelés 9. Látás alapjai I. - Alacsonyszintű látás 10. Látás alapjai II. - Magasabbszintű látás 11. Hallás alapjai 12. Kemoszenzoros érzékelés - szaglás, ízlelés
13. - gyakorlat: a HHSIM nevű szimulációs program
14. - gyakorlat: témaösszefoglaló írása
1. Basic neural processes, the cell membrane, the action potential 2. The synapse 3. Autonomous nervous system, hypothala mus 4. Perception
- intorduction - Methods 5. Integration of sensory and motor functions 6. From nerve cells to cognition 7. Somatosensory system I. - periphery
8. Somatosensory system II. - cortical processing, the perception of pain and temperature 9. Vision I. - Early vision 10. Vision II. - Higher vision
11. Hearing 12. Chemical senses - smell and taste
13. - practice: a HHSIM simulatory program
14. - practice: summary paper
Követelmények szorgalmi időszakban:
Az előadásokon való jelenlét és aktív részvétel, a gyakorlati feladatoknak a félév elején meghatározott időpontban való leadása
Követelmények vizsgaidőszakban:
Elméleti részből szóbeli vizsga
Pótlási lehetőségek:
Az elméleti vizsga a TVSZ ide vonatkozó szabályai alapján javítható.
Konzultációs lehetőségek:
Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom:
Fonyó Attila: Élettan gyógyszerészhallgatók részére. Budapest, Medicina Kiadó, 2007.
Purves, Brannon, Cabeza, Huettel, LaBar, Platt, Woldorff: Principles of Cognitive Neuroscience. Sinauer, USA, 2008.
Kandel, Schwartz, Jessell: Principles of Neural Science. McGraw, Hill, USA, 2007.