![Nyomtatóbarát változat Nyomtatóbarát változat](http://ttk.bme.hu/sites/all/modules/print/icons/print_icon.png)
3-dimenziós adatrendszerek matematikai leírása: Poliédereket leíró diszkrét adatrendszerek, felületi adatrendszerek (boundary r epresentation), élre, ill. lapra irányuló struktúrák, two-manifold felületek. Testmodellek leírása CSG-fával (primitívekből vagy octree térfelosztással), ezeken Boole-
műveletek kiszámítása és a dinamikus modellek reprezentálása. Felületek leírására szolgáló analitikus adatrandszerek, algebrai felületek, analitikus CSG-model. Spline-technika: sima görbeívek leírása harmadfokú polinom-függvényekkel, az Hermite és a Bézier görbeív tulajdonságai, paraméter-transzformáció hatása, görbeívek illesztése, felületfoltok leírása és illesztése, B-splineok bevezetése. Subdivision, level-set módszerek.
Offset és blending felületek leírása.
Megjelenítés: Affin leképezések leírása homogén koordinátákkal. Párhuzamos vetítés és a vetületek kiszámítása. Ferde és ortogonális axonometria. Centrális leképezés és mátrixa homogén koordinátákkal, sztereotechnika. Képernyő kezelése. Grafikus alapszofverek.
Láthatósági algoritmusok: modellre irányuló (model-space) hidden-line, painting, scan-line algoritmus, képernyőre irányuló (image-space) z-buffer, ray-tracing algoritmus, CSG-fával reprezentált modellek megjelenítése. A megvilágítás fizikai modellje (rendering), árnyékolás, színelméleti alapok, textúra, mozgás és kamerázás.
Nem strukturált adatok kezelése (adatfelhők): Háromszögelési módszerek, háromszöghálók generálása. Interpolációs feladatok. Konvex burok szerkesztése, tartalmazási és ütközési problémák. Távolsági és szomszédsági problémák.
Mérési adatok feldolgozása, attribútumok szerinti keresés, rendezés és megjelenítés.